Savjeti za prehranu

Simptomi nepodnošenja laktoze mogu se umanjiti promjenama prehrambenih navika, a to najčešće podrazumijeva zamjenu običnog mlijeka i mliječnih proizvoda s posebnim mlijekom sa smanjenim udjelom laktoze ili bez laktoze. Većina osoba s netolerancijom na laktozu može podnijeti određenu količinu laktoze u hrani. Postepeno uvođenje malih količina mlijeka ili mliječnih proizvoda može pomoći nekim osobama da se naviknu na laktozu i da se simptomi ublaže. Često, osobe bolje podnose mlijeko ili mliječne proizvode kada ih uzimaju postepeno tijekom obroka i dana. Slušanjem vlastitog organizma i vodeći se iskustvom, najbolje ćete moći uočiti kako vam tijelo reagira na hranu koja sadrži laktozu te što je potrebno izbaciti iz prehrane.

Postepeno uvođenje malih količina mlijeka ili mliječnih proizvoda može pomoći nekim osobama da se naviknu na laktozu i da se simptomi ublaže.

Ne preporuča se potpuno izbjegavanje mliječnih proizvoda, jer nedovoljan unos kalcija povećava rizik od osteoporoze. Osobe s netolerancijom na laktozu mogu konzumirati mliječne proizvode sa smanjenim udjelom laktoze. Dobra opcija su i zreli sirevi koji zbog procesa izrade također imaju manje laktoze od ostalih mliječnih proizvoda.

Ukratko:

  • Ukoliko konzumirate standardno, konzumirajte male količine mlijeka zajedno s obrocima jer se mlijeko bolje podnosi s drugom hranom (ne na prazan želudac)
  • Fermentirani mliječni proizvodi i sirevi sadrže manje količine laktoze u odnosu prema mlijeku pa se i nešto lakše podnose. Konzumirajte i mlijeko i mliječne proizvode sa smanjenim udjelom laktoze
  • Kombinirajte namirnice s laktozom s drugim namirnicama koje ne sadrže laktozu (voće, povrće, mliječni proizvodi sa smanjenim udjelom laktoze…)
  • Pratite vrijeme, vrstu i količinu hrane koju unosite s namirnicama bogatim laktozom - prepoznavanjem prave kombinacije namirnica lakše ćete podnositi unos laktoze, a probavne smetnje će biti blaže

Recepti